Τα τελευταία χρόνια είναι όλο και περισσότερες οι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν τα social media στην στρατηγική του Digital Marketing. Η σωστή χρήση των social media μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να χτίσουν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες τους και να πετύχουν τους στόχους τους μιας και θα έχουν μέσω των στατιστικών όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το κοινό τους.
Πώς όμως μπορείς να πετύχεις σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και πως να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους στα social media; Aς δούμε πέντε αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να πετύχετε.
Ανέπτυξε μια στρατηγική για τα Social Media
Προτού ξεκινήσετε την σύνθεση της στρατηγικής σας για Social Media, πρέπει να απαντήσετε στα εξής ερωτήματα:
Σε ποια Social Networks «συχνάζουν» οι δυνητικοί πελάτες και οι υπάρχοντες πελάτες; Τι θέλω να πετύχω μέσω των Social Media; Aφού απαντήσετε στα ερωτήματα αυτά, μπορείτε να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την στρατηγική σας.
Η στρατηγική πρέπει να περιλαμβάνει:
- Τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε μέσω των Social Media. Για παράδειγμα την αύξηση του brand awareness, αύξηση του traffic στο website σας, νέα leads, αύξηση πωλήσεων μέσω Social Advertising. Καλό θα είναι να ορίσετε S.M.A.R.T. goals π.χ. αύξηση των followers κατά 25% μέχρι τον Νοέμβριο του 2019.
- Το κοινό σας. Πριν αναπτύξετε ψηφιακή παρουσία πρέπει να γνωρίζετε αναλυτικά ποιο είναι το audience σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε δημογραφικά χαρακτηριστικά, pains, ενδιαφέροντα, έτσι ώστε να αναπτύξετε και το αντίστοιχο περιεχόμενο. Η δημιουργία ενός buyer persona θα σας βοηθήσει πολύ.
- Τα κοινωνικά δίκτυα στα πρέπει να είστε ενεργοί. Αφού έχετε απαντήσει στο ερώτημα που “συχνάζει” το audience, είναι εύκολο να βρείτε που πρέπει να αναπτύξετε ψηφιακή παρουσία. Για παράδειγμα, αν οι δυνητικοί σας πελάτες «συχνάζουν» στο Instagram, τότε είναι απαραίτητο να αναπτύξετε ψηφιακή παρουσία στο Instagram και να ξεκινήσετε την αλληλεπίδραση μαζί τους.
Παροχή εξαιρετικού customer care
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Facebook IQ, οι καταναλωτές (56%) προτιμούν να στείλουν ένα μήνυμα σε κάποια εταιρεία μέσω Facebook αντί να τηλεφωνήσουν. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του Sprout Social, οι καταναλωτές (29%) αν δεν λάβουν απάντηση από κάποια εταιρεία μέσω Social Media προτιμούν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες από ανταγωνιστές.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα πρέπει να είστε ενεργοί και να απαντάτε στα ερωτήματα των πελατών σας μέσω Messenger και Social Media. Αν πάλι λαμβάνετε τεράστιο όγκο μηνυμάτων καθημερινά στο Messenger, μπορείτε να αναπτύξετε ένα Messenger Bot το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά το customer service της επιχείρησης σας.
Χρησιμοποιήστε νέα Social Media features
Όλο και πιο συχνά, κάθε Social Network λανσάρει νέα features. Πρέπει να παρακολουθείτε τις εξελίξεις και να επιλέξετε με προσοχή features που μπορούν να σας βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα e-shop με κοσμήματα και θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω Instagram, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το νέο feature με shoppable products, το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να πουλήσετε τα κοσμήματα σας μέσω Instagram shoppable posts και μελλοντικά μέσω shoppable Instagram stories.
Προωθήστε user-generated περιεχόμενο
Αλήθεια τι είναι το user-generated content; Με απλά λόγια, είναι το περιεχόμενο που δημιουργείται από το κοινό της επιχείρησης σας. Για παράδειγμα φωτογραφίες, κριτικές, video και άλλα.
Το User-generated περιεχόμενο μπορεί να σας βοηθήσει να μετατρέψετε τους πελάτες σας σε brand advocates αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το brand awareness της επιχείρησης σας καθώς επίσης και το social proof.
Βρείτε λοιπόν σε ποια social networks είναι περισσότερο ενεργοί οι πελάτες σας και ενθαρρύνετε τους να δημιουργήσουν περιεχόμενο για εσάς. Για παράδειγμα, αν έχετε το e-shop με τα κοσμήματα που αναφέραμε παραπάνω, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο hashtag και να τραβούν φωτογραφίες με τα κοσμήματα σας σε διάφορα μέρη. Στην συνέχεια, ζητώντας φυσικά την άδεια τους, μπορείτε να αναδημοσιεύσετε αυτές τις φωτογραφίες στα social media της επιχείρησης σας.
Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας
Βασική λειτουργία των social media είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών, σωστά; Tα Social Media σας δίνουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας και να αναπτύξετε μια σχέση εμπιστοσύνης. Πώς; Ξεκινώντας διάφορες συζητήσεις μέσω α) του περιεχομένου που δημοσιεύετε, β) ανταπόκρισης στα σχόλια και στις ερωτήσεις που δέχεστε σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ρωτήστε λοιπόν διάφορες ερωτήσεις με σκοπό την ανάπτυξη συζητήσεων και μην ξεχνάτε να απαντάτε κάθε σχόλιο ή μήνυμα που δέχεστε.
Ας υποθέσουμε ότι χρησιμοποιείτε το Facebook και ρωτάτε κάτι συγκεκριμένο το κοινό σας. Όταν ξεκινήσουν να απαντούν, το post θα ξεκινήσει να φαίνεται στα προφίλ τους αυξάνοντας το οργανικό reach και τις πιθανότητες να πάρουν μέρος στην συζήτηση και οι διαδικτυακοί τους φίλοι οι οποίοι μπορεί να είναι και δυνητικοί σας πελάτες. Περισσότερο engagement, περισσότερο reach για την σελίδα σας και αύξηση των followers.