Κάθε επιχείρηση έχει ένα δικό της χρώμα και λογότυπο, και αυτό την κάνει να ξεχωρίζει.
Η τάση της μόδας αλλάζει συνεχώς. Ο κόσμος προτιμά διαφορετικά χρώματα και σχήματα.
Το λογότυπο οφείλει να ακολουθήσει τις νέες τάσεις.
Η πραγματική αλήθεια είναι πως οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται πολύ ζυγισμένες και απαιτούνται έρευνες όσο του αγοραστικού κοινού τόσο των τάσεων. Σε μία περίπτωση η αλλαγή μπορεί να πετύχει, ενώ σε κάποια άλλη όχι. Υπάρχουν παρ’ όλα αυτά αρκετοί παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν να πάρετε μία σωστή απόφαση.
Υποσυνείδητό μήνυμα
Τι μηνύματα θα περνάει στο κοινό το λογότυπο που έχετε;
Οι λόγοι γι’ αυτή την ανανέωση, μπορεί να κυμαίνονται από το γεγονός ότι η εταιρεία τελεί υπό νέα διεύθυνση μέχρι το ότι δραστηριοποιείται σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από ότι παλιότερα και πρέπει να αντανακλά το εύρος της επιχείρησης (πχ. πανελλήνια αντί για τοπική αγορά ή η ένταξη στα Social Media).
- Αν βρίσκετε τα μηνύματα αυτά ανεπαρκή, είναι σίγουρα ένας λόγος να ανανεώσετε την εταιρική σας ταυτότητα.
- Αν έχετε αλλάξει χρώματα στην ιστοσελίδα σας, σίγουρα θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση του Λογοτύπου.
- Αν οι αλλαγές στα προϊόντα είναι η μόνη λύση για την επιβίωση της εταιρίας, η αλλαγή ή η αναπροσαρμογή της ταυτότητάς σας είναι αναγκαία.
Το χρονικό διάστημα
Ποιο είναι το χρονικό διάστημα που δραστηριοποιείται η επιχείρηση, πόσο “βαθιά” έχει ενταχθεί στην Digital κουλτούρα
Αν το κοινό γνωρίζει ένα συγκεκριμένο σήμα για μικρό χρονικό διάστημα, το να πραγματοποιήσετε αλλαγές είναι ότι καλύτερο.
Πλέον η αλλαγή του Λογοτύπου ή των χρωμάτων της εταιρίας δεν αποτελεί ρίσκο να χάσετε το κοινό σας, μιας και η σωστή δομή της ιστοσελίδας με SEO, SMM κλπ τεχνικές βοηθάνε να κρατάνε ενήμερο τον πελάτη παρόλες τις αλλαγές που θα θέλετε να κάνετε.
Το κοινό
Τι γνωρίζεται για το κοινό σας ;
Αν έχετε μία άμεση και φιλική προσέγγιση τότε καλό είναι να συμβουλευτείτε τους πελάτες σας για την αλλαγή και σε αυτό έρχονται να βοηθήσουν τα Social Media. Πολλές φορές το κοινό έχει συνηθίσει τόσο πολύ το λογότυπο της εταιρείας, που είναι κάθετα αντίθετο σε οποιαδήποτε αλλαγή παρόλλα αυτά οι δοκιμή και η ερώτηση του κοινού σας μπορεί να βοηθήσει να μάθετε την άποψη του κόσμου.
Ένα λαμπρό παράδειγμα σε αυτή τη περίπτωση αποτέλεσαν τα Starbucks όταν το 2011 αποφάσισαν να αλλάξουν το λογότυπο τους, έτσι ώστε να μην αναφέρεται το όνομα της εταιρείας και η λέξη “coffee”. Το κοινό αντέδρασε πολύ αρνητικά για αυτή την ανανέωση, χωρίς όμως να προκαλέσει κάποιο αρνητικό αποτέλεσμα. Όποιος και να ήταν ο λόγος που η εταιρία έκανε αυτή την αλλαγή, το κοινό παρέμεινε πιστό στην απόφασή του.
Οι τροποποιήσεις
Τι είδους τροποποιήσεις σκέφτεστε να εφαρμόσετε;
Ένα λογότυπο όπως και η ανανέωση των γραφικών αποτελείται συνήθως από μία χαρακτηριστική γραμματοσειρά, σχήματα και χρώματα.
Η ανανέωση ενός λογότυπου δε σημαίνει απαραίτητα την ολική ανασχεδίασή του. Σαφώς μπορείτε να τα αλλάξετε όλα ή ορισμένα στοιχεία, ανάλογα με τις ανάγκες σας. Μία ακόμα λύση είναι να εφαρμόζετε μικρές αλλαγές με το πέρασμα των χρόνων. Έτσι θα παίρνετε πιο ασφαλείς αποφάσεις και αν μετανιώσετε για κάτι μπορείτε εύκολα την επόμενη φορά να το διορθώσετε.
Η χρηστικότητα
Σε περίπτωση όπου το αρχικό λογότυπο εξυπηρετούσε ορισμένους σκοπούς ή μια συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων όπου πλέον δεν επαρκεί ή έχουν προστεθεί νέες υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, μπορεί να είχατε ένα eShop ή ένα ξενοδοχείο και να είχατε δημιουργήσει ένα λογότυπο ώστε να φαίνεται πολύ εντυπωσιακό στην ιστοσελίδα σας. Τώρα όμως είστε καταχωρημένος σε μηχανές αναζήτησης όπως το skroutz.gr ή το booking.com και το λογότυπό χάνεται ανάμεσα σε πλίθος των σημάτων των ανταγωνιστών.
Το κόστος
Σίγουρα η ανανέωση του λογότυπου είναι μία ευχάριστη σκέψη, αφού στόχος κάθε επιχείρησης είναι να βελτιώνεται συνεχώς. Πρέπει όμως να σκεφτείτε πόσο θα σας κόστιζε μία τέτοια αλλαγή.
Αν το λογότυπό εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνο σε ψηφιακά μέσα (πχ. ιστοσελίδα, social media κα.) τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, εφόσον οι αλλαγές αυτές είναι εντελώς δωρεάν όσον αφορά την καταχώρηση τους.
Αν όμως το σήμα σας υπάρχει και σε έντυπη μορφή (πχ. επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα, ταμπέλα κα.), τότε καλό είναι να συνυπολογίσετε και όλα τα επιπλέον έξοδα, αφού η μετάβαση πρέπει να είναι συνολική για να μην υπάρξει σύγχυση στο κοινό.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]